10 ani de Blue Air si planuri pentru 2015

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 10-12-2014

Pe 13 decembrie Blue Air aniverseaza 10 ani de la infiintare, primele zboruri avand loc spre Timisoara si Lyon. La conferinta de presa de astazi am aflat si detalii despre planurile de dezvoltare din 2015.

Pana acum, aeronavele Blue Air au parcurs 150.415.384 km, ceea ce inseamna ca au ocolit Pamantul de 3753 de ori. De asemenea, 11,5 milioane de pasageri au zburat cu Blue Air – prima companie aeriana de smart flying din Romania – petrecand astfel 188.019 ore in zbor. Operatorul low-cost a contribuit cu aproape 133.580.115 lei la Bugetul de Stat. Flota actuala Blue Air include 11 aeronave, toate Boeing 737, dintre care 7 sunt inchiriate. In urmatorii 5 ani, flota se va mari cu cel putin o aeronava pe an, de la mijlocul lui 2016 urmand sa inceapa retragerea celor mai vechi avioane din serviciul comercial.

Gheorghe Racaru, Director General Blue Air, ne-a spus ca in 2015 se doreste extinderea flotei cu unul sau chiar doua Boeing-uri 737-800. “Estimam ca vom termina 2014 cu o cifra de afaceri de 150 milioane de euro, in timp ce pentru 2015 preconizam o crestere a cifrei de afaceri cu 10 milioane de euro si 1,6 milioane de pasageri care vor calatori cu noi. Azi, la mai bine de un an de preluare, Blue Air – Airline Management Solutions si-a atins toate tintele strategice, iar raspunsul pozitiv al pietei ne-a facut sa acceleram dezvoltarea companiei, validand ipotezele planului nostru”, a completat Racaru.

Am aflat si ca Torino-Sardinia este urmatoarea ruta pe care Blue Air vrea sa o deschida in Italia. “Vom termina 2014 pe profit”, a declarat Racaru, fara a preciza o cifra exacta. Directorul General Blue Air a estimat un grad de ocupare de 82-83% pentru acest an, comparativ cu 80% in 2013. “In prezent, zburam catre 31 de destinatii. In 2014, zborurile charter au reprezentat 6% din activitatea noastra, cu 60 de curse charter din Israel (incoming). Pentru 2015 estimam ca aceasta activitate va ajunge la 10%. Serviciile premium pe care le-am introdus (acces in lounge VIP, Fast Track, catering si vanzare produse la bord) au fost bine primite pe zboruri spre Franta, Germania, chiar si Italia. Avem unele zboruri unde aproape 10% dintre pasageri isi comanda mancare calda.

In 2014, Blue Air a investit peste 6 milioane de euro dupa cum urmeaza:

– deschiderea de 6 noi rute, respectiv: din Bucuresti, catre Koln, Liverpool, Milano (Linate) si Torino (Cuneo); din Bacau, catre Liverpool; din Torino (Caselle), catre Catania.
– diversificarea serviciilor optionale de tip PREMIUM.
– programe de formare profesionala pentru angajatii din front line si insotitorii de zbor.
– marirea flotei la un numar de 11 aeronave.
– cresterea gradului de confort prin reconfigurarea avioanelor cu scaune reclinable de ultima generatie Recaro 3520. Datorita materialelor si a structurii inovatoare folosite la fabricarea acestora, se obtine o scadere a greutatii avioanelor, ceea ce reduce consumul de combustibil si implicit emisiile de dioxid de carbon.
– deschiderea bazei operationale din Torino (Caselle).
– implementarea unui nou serviciu de catering cald, Blue Bistro.
– achizitionarea unui hangar pentru relocarea liniei de intretinere aeronave.
– o noua schema de vopsire pentru aeronavele Blue Air
– servicii de transfer terestru din Constanta si Brasov, corelate cu orarul de zbor al tuturor zborurilor cu plecare de pe Aeroportul International Henri Coanda.
– dezvoltarea distributiei prin GDS (Amadeus, Travelport, Apollo, Sabre, Sirena). Ca urmare a acestui parteneriat, agentiile din peste 190 de tari pot vinde biletele Blue Air, cu decontarea acestora prin sistemul IATA-BSP (Billing and Settlement Plan). Prin intermediul Hahn Air, Blue Air este automat si partener interline cu peste 250 de alte companii aeriene si devine o veriga a sistemului mondial de transport aerian.

Orarul de vara 2015 este acum disponibil, ceea ce permite tuturor sa isi planifice cat mai multe calatorii, deoarece biletele de avion cumparate din timp pot fi achizitionate la preturi cu aproape 60% mai mici decat cele disponibile cu putin timp inainte de data calatoriei. Smart Flying inseamna deplina transparenta asupra costului unei calatorii, pasagerii, in functie de utilitatea pe care o atasaza anumitor servicii, sunt cei care decid configurarea biletului lor de calatorie. Acestia pot alege din cele 3 categorii de servicii de baza si optionale Blue Air: BASIC, STANDARD si PREMIUM. Astfel, oamenii de afaceri, turistii, sau cei care isi viziteaza pritenii sau rudele (VFR) vor avea intodeauna la dispozitie servicii personalizate, la cele mai bune tarife.

IMG_5283 IMG_5276 IMG_5277

Share