Aeronews exclusiv: CEO-ul SkyTeam (2)

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 17-11-2011

alt


În a doua parte a interviului Michael Wisbrun vorbe
ște despre actualele alianțe și viitorul companiilor neafiliate.

“Alianțele sunt doar o fază a industriei aviatice”, spunea CEO-ul SkyTeam, Michael Wisbrun. “S-ar putea ca în 20-30 de ani să avem o linie aeriană globală. Sau și mai multe alianțe, care se vor alătura celor 3 existente”, continuă Wisbrun. În momentul de față Air France își decorează cabinele într-un mod cu totul diferit față de Delta, spre exemplu. Același lucru este valabil și în ceea ce privește dotările on-board, meniurile, etc. Nu este însă exclus ca în viitor să avem o linie aeriană globală, cu o singură schemă cromatică (livery) și un feeling unitar”. 

CEO-ul SkyTeam consideră că în interiorul unui continent cuvântul-cheie îl reprezintă cooperarea” între alianțe, în timp ce “consolidarea” are un rol extrem de important între continente. Nu mărimea, ci atenția acordată călătorilor definesc o alianță. Degeaba te lauzi cu numeroase linii aeriene membre dacă pasagerii simt diferențe majore – în felul în care sunt tratați – când trec de la una la alta. Iar aici intervine sincronizarea, care trebuie să fie cât mai bună”. Un alt aspect esențial: fiecare membru al unei alianțe trebuie să fie solid din punct de vedere operațional, financiar, etc. “O alianță se construiește de jos în sus, nu invers”, afirmă Wisbrun. Dacă o companie nu este profitabilă, atunci nu se poate alătura unei alianțe. Gândiți-vă la o construcție făcută din cuburi. Dacă unul de la bază lipsește, întreg ansamblul devine fragil și se poate prăbuși.    

Referindu-se la sincronizare, interlocutorul nostru este mulțumit de conectivitatea pe care SkyTeam o oferă astăzi pasagerilor, dar crede că mereu este loc de mai bine. “Putem fi mai relevanți, ca alianță, dacă investim și mai mult în beneficiul pasagerilor. Inovațiile de până acum – biletele electronice, cartea de îmbarcare electronică – trebuie să fie urmate și de altele. De aceea vom investi mai mult în ceea ce privește conectivitatea dintre membri și în domeniul IT“, spune CEO-ul. Astfel, sediul central SkyTeam din Amsterdam va investi 4 milioane de euro în anul 2012 pentru a optimiza conectivitatea dintre membrii alianței. Aceștia vor participa cu 500.000 de euro fiecare, astfel că suma totală ce va fi investită se situează în jurul a 20 de milioane de euro. 

Ce se va întâmpla cu actualele linii aeriene care nu sunt afiliate vreunei alianțe? CEO-ul SkyTeam a dat exemplul companiilor din Orientul Mijlociu: Emirates, Qatar Airways și Etihad. Momentan ei primesc fonduri substanțiale din partea guvernelor locale, dar pe viitor situația s-ar putea schimba radical, crede Wisbrun. “Dacă sprijinul venit din partea guvernelor se va diminua sau va fi oprit, atunci Emirates, Qatar Airways sau Etihad nu vor avea de ales și se vor alătura unei alianțe în următorii 10 ani.

{yoogallery src=[/images/stories/noiembrie2011/18/gallery/]} 

Share