CEO-ul flydubai: “Vrem să mărim numărul frecvențelor spre București”

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 20-11-2013

alt

În a doua zi de Dubai Airshow am stat de vorbă cu Ghaith Al Ghaith, CEO-ul flydubai, care ne-a spus cum a evoluat flydubai în România și ce crede despre zborurile lung-curier low-cost.

alt

La începutul lui octombrie ați introdus Business Class pe anumite rute. Cum caracterizați prima luna și jumătate de operare cu noua clasă?

Clasa Business are o evoluție similară cu cea a companiei flydubai. Când am început operațiunile știam că trebuie să ne dezvoltăm în direcția introducerii de servicii care nu existau până atunci în segmentul nostru de piață. Doar așa puteam excela. Clasa Business este o extensie a acestei filozofii, de a oferi mereu pasagerilor noștri noi servicii din care pot să aleagă. Totodată, noua clasă Business flydubai reflectă și poziția Dubai-ului, aceea de capitală a afacerilor în această parte a lumii. În prezent deservim peste 66 de destinații. Dintre acestea, 45 nu aveau, până la venirea noastră, o clasă Business așa cum trebuie. Așa că decizia de a introduce Business Class a fost clară. Și pe ruta Dubai-București pasagerii ne-au spus că își doresc clasa Business, astfel că le-am oferit-o începând din 20 octombrie.

Când am introdus Business Class, ne-am asigurat că facem pasula așa cum trebuie. Tocmai din acest motiv le oferim pasagerilor Business mai mult spațiu, mai multă intimitate și avem grijă să le oferim toate serviciile. Nu am vrut să le oferim doar o parte și pentru restul să cerem bani. Produsul nostru este unul complet, ca și al altor companii aeriene, din momentul în care faci rezervarea până aterizezi. O echipă specială Business se ocupă de tine și rezolvă orice fel de cerere ai avea. În avion veți remarca fotoliile din piele, foarte confortabile, meniul dedicat și sistemul de divertisment la bord. Toate acestea dublate de însoțitorii de zbor dedicați, care au grijă de tine pe toata durata zborului.

La cât estimați, din totalul încasărilor, veniturile din Business Class?

Este prea devreme să ofer o cifră concretă, dar sunt sigur că noul produs va oferi flydubai un avantaj clar în fața competitorilor direcți!

alt

Ce ne puteți spune despre investițiile care vor urma? Aici, la Dubai Airshow 2013, ați anunțat o comandă pentru 111 avioane noi evaluată la 11,4 miliarde de dolari.

Încă de când am lansat această companie aeriană am fost foarte norocoși să avem o viziune clară și să putem comanda 50 de Boeing-uri 737-800NG. Am primit 33 până acum și, grație acestora, afacerea noastră este una de succes. Știm că avem o echipă dedicată, un produs matur, și ne este clar că trebuie să facem și mai mult. Cele 111 aeronave pe care le-am comandat pe 17 noiembrie sunt o dovadă a angajamentului nostru pentru viitor. Desigur, unele dintre aeronavele noi le vor înlocui pe cele existente în flotă.

Ce obiective aveți până la finalul acestui an?

Evident, scopul nostru este să ne menținem pe profit. Am stabilit o valoare a profitului pe care dorim să o atingem și care este mai mare decât cea de anul trecut. Acum, cu puțin peste o lună înainte de terminarea anului în curs, suntem încrezători că vom ajunge acolo!

alt

Ce părere aveți despre companiile low-cost americane și cele europene precum Ryanair, easyJet, etc?

Cred că sunt pionieri în acest domeniu și analizăm constant, cu mare atenție, ce fac și cum fac. Pe de altă parte, modelul nostru de operare este foarte apreciat în zona Golfului și în Dubai, în special. Și asta pentru că avem o ofertă originală, așa cum îmi place să spun. În Europa și în America vorbim despre un produs, un tip de client și o piață. Un numitor comun, altfel spus. Aici lucrurile sunt diferite. În Dubai, spre exemplu, trăiesc peste 200 de naționalități, astfel că trebuie să oferi servicii care să-i mulțumească pe cât mai mulți. De asemenea, clienții nu sunt întodeauna aceeași, cum nu este nici piața. În Europa este un grup comun, o piață comună.

Ceea ce facem noi, la flydubai, necesită un model diversificat de operare și servicii pe măsură. Urmărim, evident, să ne menținem costurile jos și facem asta printr-un singur de tip de avion pe care-l avem în flotă, avem grijă ca ele să fie noi pentru a reduce costurile de operare. Pe lângă aceste aspecte aducem o varietate de servicii și opțiuni pentru ca pasagerii noștri să nu se simtă limitați în alegerile lor. Cu asta ne ocupăm la flydubai.

Cum descrieți evoluția flydubai pe piața din România până acum? Veți adăuga noi frecvențe, noi orase în viitorul apropiat?

Pot să vă spun că suntem mulțumiți de rezultatele înregistrate până acum pe piața din România. Am deschis ruta Dubai-București în urma cu un an și o lună, în octombrie 2012. Constat că piața se maturizează și cererea pentru zborurile flydubai crește frumos. Nu aș putea vorbi acum despre o nouă destinație in România, dar vrem să mărim numărul frecvențelor spre București.

alt

Sunt viabile zborurile low-cost lung-curier sau acest model nu are șanse de reușită?

Cred că este un model viabil de operare. Pentru că factorul low-cost, în termeni de cum îți administrezi afacerea, este foarte important. În special dacă ne gândim la cheltuielile legate de carburant, aproape 40% din totalul costurilor, astfel că fiecare bănuț contează. Astfel, conducerea unei afaceri după modelul low-cost este esențială și, în multe cazuri, singura modalitate de a reuși!

Recent, Wizz Air a lansat zborurile spre Dubai, aterizând pe DWC. De asemenea, și TAROM deservește această destinație? Cum vedeți rivalitatea cu ei?

Pentru noi, aici în Dubai, mai multe companii aeriene care operează zboruri înseamnă mai multe alegeri pentru pasageri, dar și pentru națiune. Așa cum știți, legăturile aeriene înseamnă mai multe posibilități pentru turism și afaceri. Ceea ce este bine pentru noi. Totodată, concurența cu Wizz Air și TAROM pe ruta București-Dubai ne obligă să oferim servicii mai bune pasagerilor noștri. Le dorim succes celor doi operatori, suntem încântați să-i avem aici, în Dubai. 

alt

Share