INTERVIU: “Nu pariați contra A350 XWB!”

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 30-06-2013

alt

Paris Air Show 2013, standul Airbus. În exclusivitate pentru România am stat de vorbă cu Simon Azar – Senior Analyst Twin Aisle, Marketing Division – despre A350 XWB chiar în cockpit-ul noului model.

Teodor Ștefan: De ce A350 XWB și nu alte modele concurente?

Simon Azar: Ți-aș putea spune o sută de motive dar nu avem suficient timp. Pe scurt, cel mai nou produs al nostru, de care suntem foarte mândri, oferă un consum cu 25% mai mic decât al rivalului direct pe zborurile lung-curier. Un rol major în obținerea acestei performanțe îl au motoarele Rolls-Royce Trent XWB, cele mai puternice motoare care au propulsat un model Airbus până acum. Un alt argument în favoarea noului A350 XWB: materialele compozite. Peste 70% din structura aeronavei este realizată din componente avansate ce combină structuri compozite (53%) cu titan și aliaje din aluminiu. La acestea se adaugă noul fuselaj din fibră de carbon și plastic ranforsat, un alt factor vital pentru reducerea consumului. Pe scurt, fiecare tonă de kerosen economisită cu A350 XWB echivalează cu peste 3 tone de emisii CO2 care nu sunt eliminate în atmosferă.

Câteva cuvinte despre cele trei versiuni din gama A350 XWB.

Am deschis “balul” – adică primul zbor efectuat cu succes pe 14 iunie – cu varianta de mijloc, A350-900. Aceasta poate transporta 314 pasageri în trei clase de călătorie, are o autonomie de 15.000 km și o viteză maximă de 0.89 Mach. Varianta entry-level a gamei este reprezentată de A350-800. Aici vorbim despre o autonomie de 15.750 km, o capacitate de 270 de pasageri și aceeași viteză de 0.89 Mach. De asemenea, clienții noștri pot opta și pentru cea mai mare versiune din gamă: A350-1000. Acest model poate transporta 350 de pasageri în trei clase de călătorie și are o autonomie de 15.600 km. După cum vezi avem câte o versiune potrivită pentru toți clienții noștri, care își pot alege A350-ul în funcție de nevoile personale. Sunt încântat să-ți spun că până la sfârșitul lunii mai Airbus a primit 613 comenzi pentru A350 XWB din partea a 33 de clienți, la care se adaugă noile comenzi primite în cadrul Paris Air Show 2013.

Putem vorbi despre o canibalizare a vânzărilor între A350 și A330?

În nici un caz. De fapt, acum vindem mai multe A330-uri decât am făcut-o în toată istoria modelului. În plus, dacă ne uităm la ultimii 5 ani, am vândut mai multe A330-uri decât Boeing a vândut Dreamlinere. Continuăm să investim la fel de serios ca și până acum în programul A330, un program care continuă să se dezvolte. Așa cum știi, în 2015 vom mări până la 242 tone greutatea maximă la decolare pentru versiunile A330-200 și A330-300 produse. Totodată, A330-urile respective vor aduce o îmbunătățire cu 1% a consumului de carburant, ceea ce va permite operatorilor să zboare mai mult cu aceeași cantitate de combustibil față de varianta actuală. Iată, deci, că A330 se dovedește încă extrem de popular, fiind un model căutat de clienții noștri.

Dacă analizăm Airbus A330 versus Boeing Dreamliner (A330-200 comparabil cu 787-8 și A330-300 cu 787-9), este adevărat că modelul nostru are un consum ceva mai ridicat decât modelul american. În cifre concrete, asta se traduce printr-un consum cu 6% mai ridicat/fiecare loc decât Dreamliner. Totuși, dacă privim direct costul de achiziție, inclusiv prețul de cumpărare, este cu 5-6% mai rentabil pentru o companie aeriană să opereze zboruri cu un A330 decât cu un Boeing 787. Poate și din acest motiv cererea pentru A330 nu a scăzut dramatic, așa cum au anticipat unii.

VIDEO: Click aici pentru a vedea A350-900 survolând, pentru scurt timp, aeroportul Le Bourget cu ocazia Paris Air Show 2013.

alt

alt

alt

alt

Share