La bordul unui icon: 747-8 Intercontinental

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 01-06-2012

alt

 

În exclusivitate pentru România am fost invitați la Frankfurt pentru a face turul noului Boeing 747-8I cu o zi înainte de intrarea în serviciul comercial.

Informatiile si fotografiile din acest material pot fi preluate doar cu citarea sursei, www.aeronews.ro

Întâlnirea cu o legendă este întotdeauna emoționantă și plină de surprize. Fie că vorbim despre interacțiunea cu un superstar, vizitarea unei clădiri emblematice sau îmbarcarea într-un avion care a pornit o revoluție în domeniu. Emoțiile sunt cu atât mai mari cu cât ești un fan al modelului și producătorului respectiv. La invitația Lufthansa, Aeronews a petrecut doua ore în jurul și la bordul celui mai nou jumbo-jet: Boeing 747-8 Intercontinental.

După o dimineață care părea că nu se mai termină am ajuns într-unul dintre masivele hangare Lufthansa de pe aeroportul din Frankfurt. Mai precis în hangarul 7, cunoscut ca Lufthansa A380 Hangar. Locația nu a fost aleasă întâmplător, compania fiind și operator de A380, cu 9 exemplare în flotă în prezent. De altfel, în hangar aveam să descoperim și un super-jumbo înmatriculat D-AIMD “Tokio”, semn că LH gândește la scară mare. După o scurtă introducere făcută de Carsten Spohr, CEO-ul Lufthansa Passenger Airlines, cortina s-a ridicat pentru a dezvălui uriașul jumbo-jet. Oricât de multe fotografii ai fi văzut cu noul jumbo, nimic nu se compară cu contactul vizual direct. Cu 5,6 metri mai lung decât 747-400, noul Boeing 747-8I este cel mai lung avion de pasageri din lume. Și unul dintre cele mai frumoase, alături de fratele 777. Elegant, impunător, cu o prezență ce nu poate fi ignorată. N-ai cum să nu remarci propulsoarele General Electric GEnx, 4 la număr, designul carcaselor amintind de 787 Dreamliner. Nu poți trece cu vederea nici trenul de aterizare, anvelopele Bridgestone având un diametru de 52 inch (1,3 metri). Sau cocoașa alungită, defectul” care a consacrat Boeing-ul 747 în întreaga lume, dedicată exclusiv clasei Business.

Înmatriculat D-ABYA, primul 747-8 Intercontinental Lufthansa oferă 362 de locuri în 3 clase de călătorie. Accesul în noul 747-8I se face printr-o intrare redesenată, ce amintește mai degrabă de lobby-ul unui hotel de lux decât de un avion. Am început turul la bordul aeronavei în First Class, unde am regăsit o ambianță exclusivistă, tipică unui lounge high-end. Doar 8 pasageri privilegiați se vor bucura de fotoliile confortabile care se transformă în paturi plate, de șampaniile fine și delicatesele culinare. Configurația aleasă de Lufthansa – câte 3 locuri pe laterale și două în centru, terminate cu un mini-bar complet accesorizat – este elegantă și dă naștere unei ambianțe intime, personale. Iluminarea ambientală joacă un rol important în obținerea atmosferei, lucru sesizat cu ocazia turului.

Noua clasă Business Lufthansa, prezentată în premieră pe noul 747-8I, aduce 32 de locuri pe puntea superioară și 60 de locuri pe puntea principală. Am avut ocazia să testăm atât reglajele fotoliilor – care devin paturi complet plate lungi de 1,98 metri – cât și soluțiile inteligente de depozitare (spații sub nivelul ferestrelor și compartimente mai mari pentru bagaje, cu o deschidere mai largă, deasupra scaunelor). Poziționarea scaunelor în formă de V nu este deranjantă nici când ambele fotolii sunt rabatate în poziția pat. Ne-am jucat puțin și cu sistemul in-flight entertainment, ecranele de 15 inci fiind noi pentru Business Class. Interfața este ușor de navigat și are numeroase opțiuni pentru satisfacerea tuturor gusturilor în materie. Vorbind despre noul Business Class, trebuie să remarcăm soluția aleasă de Lufthansa pentru poziționarea ziarelor și a revistelor. Ele se află în spații dedicate, înaintea rândurilor de scaune, astfel că pasagerii își pot alege confortabil titlul preferat în timpul zborului după ce le-au răsfoit. În plus, acest spațiu favorizează și interacțiunea dintre călători, ne-au spus oficialii Lufthansa.

Și noua clasă Economy (262 locuri), pe care am vizitat-o la finalul turului, aduce câteva noutăți. Cea mai importantă o reprezintă scaunele “slim”. Acestea oferă mai mult spațiu între locuri decât la Boeing 747-400, lucru de care ne-am convins. Totodată, Lufthansa a optat pentru un sistem de fixare a scaunelor care ocupă mai puțin spațiu, astfel că pasagerii își pot întinde confortabil picioarele sub scaunele din fața lor. Cromatica aleasă pentru Economy este în ton cu filozofia de marcă Lufthansa, nuanțele de galben, albastru și gri fiind atent selectate pentru a completa iluminarea cabinei.

Pe 1 iunie Boeing-ul 747-8I (D-ABYA) la bordul căruia ne-am urcat a intrat în serviciul comercial pe ruta Frankfurt-Washington Dulles. Zborul LH416 a plecat din FRA la ora 9:50 și a aterizat la Washington la ora locală 12:45. Printre invitați și reprezentanți mass-media la bord s-au aflat și Dr. Christoph Franz, CEO Lufthansa, respectiv Elizabeth Lund, vice-președintele Boeing și directorul general pentru programul 747. Zborul de întoarcere LH419 a decolat din Statele Unite la 17:55 și a aterizat în Frankfurt ziua următoare, la ora locală 8:05. Inițial, zborurile cu 747-8I între FRA-IAD vor fi operate de 6 ori săptămânal, mai puțin marțea. În următoarele 4 luni Lufthansa trebuie să primească încă 4 exemplare 747-8I. Astfel, în 2012 cele 5 Boeing-uri 747-8I LH vor zbura spre Washington DC, New Delhi, Bangalore, Los Angeles și Chicago.

Danke schoen, Lufthansa!


{yoogallery src=[/images/stories/iunie2012/1/galerie/]}

 

Share