ON-BOARD / 777-300ER Qatar Airways, Doha – Melbourne in Business Class

| Scris de: Teodor Stefan | 28-02-2017

Colegul nostru, Robert Alexandrescu, a zburat 13 ore intre Doha si Melbourne in Business Class (locul 3F) cu un 777-300ER Qatar Airways. Iata impresiile lui de calatorie, zborul QR904.

Qatar Airways este, cu siguranta, o companie aeriana care da tonul pe piata premium. Mentionez ca aceasta recenzie de zbor reprezinta parererea mea personala si nu am fost platit de Qatar Airways pentru acest review. Pot spune ca am avut asteptari destul de mari de la acest zbor lung si, in mare parte, acestea au fost atinse, ba chiar depasite.

16804705_1219028618132271_799293239_o

Imbarcarea a fost facuta putin haotic, din pacate. In Doha, security check-ul se face la poarta si culoarul Business Class nu era deschis, ceea ce a scazut putin confortul, dar nimic care sa ne sperie prea mult. Ne-am imbarcat prin usa 1L, dar insotitorii de bord au fost prinsi putin cu garda jos, am glumit cu ei si ne-am dus spre locurile noastre, respectiv 3F si 3E. Am fost surprinsi de cat de curat era scaunul. Aici ne asteptau frumos impachetate salteaua de protectie, o patura si perna. Scaunul se transforma intr-un pat aproape complet plat, partea cu suportul pentru picioare fiind inclinata . Pentru un zbor de 13 ore nu mi s-a parut extraordinar de confortabil. Asa cum stiti de pe Aeronews.ro, pe 8 martie Qatar Airways va prezenta noul Business Class, asa ca ne asteptam la un produs revolutionar.

IMG_9627

Imediat dupa ce ne-am asezat, una dintre insotitoarele de bord a venit sa ne ia comanda pentru bautura de dinainte de decolare. Am ales sampania roze. Qatar Airways serveste in Business Class Lanson Rose brut. Este o sampania buna, nimic wow despre ea, o sticla costa in jur de 40 de dolari. Pentru cei care prefera sampania Brut, Qatar serveste Taittinger Comtes de Champagne 2006. O sticla ajunge in jur de 120 de dolari. Qatar Airways ofera pentru zborurile lungi pijamale si un kit cu cele necesare pentru zbor. Pijamalele sunt confortabile, iar kit-ul Giorgio Armani este extraordinar, cu produse de lux, si contine parfum, sosete, balsam de buze, crema de fata si dopuri de urechi. Apoi ne-a fost aduse meniul si lista cu vinuri.

IMG_9594

Serviciu in timpul zborului a fost absolut impecabil. Insotitorii de bord au foarte deschisi si zambitori, dar in acelasi timp profesionisti. Qatar Airways ofera “a la Carte dinning”, ceea ce inseamna ca poti sa combini orice au pe meniu si sa mananci exact atunci cand doresti, ce doresti. Deoarece nu ne era foame, am decis sa mancam la trei ore dupa decolare. Ne-a fost luata comanda si dupa trei ore am fost intrebati daca vrem sa servim cina. Meniul contine mancare pentru toate gusturile. Eu am ales o combinatie de supa zilei (supa de ceapa), somon si creveti cu marar. Pentru felul principal am ales pestele, care a fost perfect gatit. Crusta la exterior si bine patruns, dar nu uscat. Pentru desert am ales ceva usor, inghetata gourme care a fost delicioasa. Kudos pentru Qatar Airways!

IMG_9616

Sistemul de divertisment la bord este destul de bun, cu ecrane foarte mari (18 inci) si cu o selectie destul de actuala plus Live TV (CNN, NBC, BBC). Daca ar fi sa adaug o sugestie pentru Qatar Airways: sa-si simplifice meniul pentru divertisment la bord si sa schimbe telecomenzile deoarece nu sunt foarte usor de folosit si nici intuitive. M-am uitat la “Inferno” si dupa aceea am cerut sa mi se faca patul pentru a putea dormi. Din pacate, aici limitarea scaunului s-a observat. La fiecare cateva ore m-am trezit din cauza faptului ca picioarele nu stateau intr-o pozitie dreapta. Am reusit sa dormim cu totul in jur de 9 ore, cu intreruperi. Inainte de aterizare ne-a fost servit micul dejun care a fost foarte bun si destul de proaspat tinand cont ca a stat cel putin 12 ore la bord. Am comandat un cappuccino care a fost unul dintre cele mai bune pe care le-am baut intr-un avion, ba chiar a avut si un palmier din scortisoara desenat. Deoarece ne-a placut foarte mult ciocolata Godiva, am intrebat daca putem sa mai primim cateva extra. Insotitoarea de bord a fost incantata sa-mi mai ofere cateva.

IMG_9626

Cu 30 de minute inainte de aterizare, unul dintre cei doi comandanti a facut anuntul ca o sa incepem in curand procedurile de aterizare, personalul de bord a curatat si asigurat cabina pentru aterizare, iar sefa de cabina a venit si ne-a multumit personal pentru alegerea facuta. Un gest frumos si sincer, insotitorii de bord chiar zambeau si se bucurau sa ne ofere o experienta memorabila. Inca o data, Kudos pentru Qatar Airways si pentru echipa de training! Tinand cont de faptul ca, in curand, Qatar Airways o sa schimbe scaunele pe Boeing 777, pot afirma – in urma acestei experiente – ca dintre cele trei mari companii din Golf, Qatar Airways este cea mai prietenoasa si o sa-i aleg pe ei pentru calatoriile viitoare.

Text si foto: Robert Alexandrescu. Fotografiile si informatiile din acest articol pot fi preluate doar cu citarea sursei, www.aeronews.ro

IMG_9623 IMG_9622 IMG_9609 IMG_9621 IMG_9603 IMG_9588 IMG_9619 IMG_9614 IMG_9630 IMG_9579