flydubai: Bucuresti-Dubai cu 737-800

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 12-05-2013

alt

La invitația flydubai am participat la Arabian Travel Market 2013, târgul de turism din Dubai. Cum au decurs zborurile București-Dubai și retur? Iată impresiile de călătorie.

Informatiile si fotografiile din acest material pot fi preluate doar cu citarea sursei, www.aeronews.ro

Aeronews.ro a scris în repetate rânduri despre flydubai așa că nu voi insista foarte mult asupra acestui aspect. Vă reamintesc doar că flydubai se numără printre liniile aeriene cu cea mai rapidă creștere pe plan mondial. Înființată în martie 2008, flydubai și-a început operațiunile comerciale pe 1 iunie 2009. La aproape 4 ani de la acest moment flydubai are o flotă compusă din 29 de Boeing-uri 737-800NG (Next Generation) noi și trebuie să mai primească încă 21 unități până în 2015. Cu aceste aeronave moderne flydubai deservește 57 de destinații din 33 de țări, rețeaua sa globală fiind în continuă expansiune. De la începutul anului și până acum flydubai a lansat 7 destinații din cele 14 programate pentru 2013 și nu este exclus să vedem și altele noi anunțate până la finele anului. Mai multe detalii despre noutățile pe care compania le pregătește pasagerilor, filozofia flydubai și principalele provocări din industrie puteți afla din interviul realizat la ATM 2013 cu Ghaith Al Ghaith, CEO-ul flydubai. Aeronews a fost singurul site de aviație din România prezent la acest eveniment important ajuns în 2013 la ediția cu numărul 20.

alt

Check-in pe OTP și DXB, bagaje

Zborul București-Dubai a avut loc pe 5 mai, chiar în prima zi de Paște. Așa cum mă așteptam, în Aeroportul Internațional Henri Coandă (OTP) nu era aglomerație, astfel că formalitățile de check-in, control de securitate și controlul pașaportului au decurs rapid. Având în vedere durata scurtă a deplasării în Dubai (5-8 mai) am călătorit doar cu un troller, pe care l-am dat la cală, și cu o geantă de laptop pe care am luat-o în avion. În cazul companiei flydubai, în prețul biletului intră un bagaj de cabină gratuit și o geantă de laptop sau o geantă de mici dimensiuni. În ceea ce privește bagajul de mână, acesta nu trebuie să fie mai greu de 7 kg și să nu depășească 56 cm x 45 cm x 25 cm.

alt

Pentru bagajele de cală se plătește extra: 20 kg – 13,6 dolari (50 dirhami), 30 kg – 24,5 dolari, 40 kg – 40,8 dolari (1 dolar = 3,67 dirhami). Fiecare pasager are dreptul la maxim 3 bagaje de cală. Fiecare piesă trebuie să cântărească maxim 32 kg și să nu fie mai mare de 75 cm x 55 cm x 35 cm. De menționat că aceste tarife sunt valabile în momentul rezervării biletului pe site-ul flydubai sau la GSA / agențiile partenere. La aeroport, dacă bagajele depășesc limita admisă veți fi taxat pentru fiecare kg extra. Referitor la zborul retur, acesta a avut un grad de ocupare de 95% versus doar 35 de pasageri pe cursa-dus OTP-DXB având în vedere că era prima zi de Paște. Formalitățile de check-in, control de securitate și controlul pașapoartelor au durat mai mult ca la București, aproximativ 45 de minute in total. Zborurile flydubai ajung și pleacă de la Terminalul 2 al aeroportului Dubai International.

alt

Informații legate de zboruri

Boeing-ul 737-800NG (înmatriculat A6-FDQ) a decolat către Dubai la ora programată, 14:15, și a aterizat aici cu 20 de minute mai devreme de ora locală 20:00, ora la care ar fi trebuit să ajungă în mod normal. Durata zborului București-Dubai (FZ798) indicată pe site-ul flydubai este de 4 ore și 45 de minute. La întoarcere, aeronava înmatriculată A6-FEE a decolat de pe aeroportul Dubai Internațional (DXB) cu o întârziere de 50 de minute – a trebuit să aștepte 4 pasageri – și a aterizat pe Henri Coandă cu 25 de minute întârziere. În mod normal zborul FZ797 pleacă de pe aeroportul DXB la ora locală 9:15 și ajunge pe OTP la ora locală 13:25, durata zborului fiind de 5 ore și 10 minute. Ambele zboruri au decurs lin, fără a întâmpina turbulențe pe parcurs. Singura remarcă este legată de faptul că aterizarea pe Otopeni s-a făcut în condițiile unui vânt moderat, care nu a pus probleme piloților. Condițiile meteo la București: soare, cer senin și 29 de grade Celsius.

alt

Boeing Sky Interior și ambianța la bord

Fără îndoială, un Boeing 737 cu Sky Interior – iluminarea ambientală de la bord – este una dintre cele mai plăcute modalități de a zbura pe rutele comerciale. M-am bucurat să constat că ambele Boeing-uri cu care am călătorit aveau acest sistem chiar dacă vorbim despre o companie aeriană low-cost. De altfel, dintre cele 29 de avioane 737-800NG din flota flydubai doar 7 nu dispun de Sky Interior. Se impune să amintim că flydubai a fost clientul de lansare pentru Boeing Sky Interior, comandând 737-uri cu această opțiune înaintea altor companii aeriene de prestigiu. Sky Interior schimbă radical ambianța la bord și contribuie la combaterea efectului de jet-lag, diferența de fus orar dintre anumite zone ale globului. Totodată, iluminarea ambientală de la bord ajută organismul să se relaxeze mai bine prin simularea diferitor momente ale zilei: răsărit, crepuscul, apus, etc. Făcând o paralelă, în aprilie 2009 am zburat cu un Boeing 777-300ER Emirates pe ruta Viena-Dubai. Singura diferență între Boeing-ul 777 Emirates și 737-ele flydubai cu Sky Interior? Iluminarea ambientală regăsită la widebody-ul Emirates putea simula și apariția stelelor cu ajutorul a numeroase LED-uri. Concluzionând, Sky Interior reprezintă un detaliu ce diferențiază clar flydubai de alte companii low-cost și chiar de linii aeriene cu experiență în domeniu, așa numitele “legacy carriers”. Mai multe fotografii cu flydubai Sky Interior găsiți pe pagina Aeronews de Facebook, în albumul dedicat.

alt

Pachete extra, sistemul de divertisment

Atât la dus, cât și la întors am avut rezervat locul 1A. De menționat că alegerea unui loc anume în avion vă costă 1,36 dolari (5 dirhami), în timp ce pentru rezervarea unui scaun cu spațiu suplimentar la picioare trebuie să plătiți 27 de dolari (100 dirhami). Ca pasager flydubai puteți opta pentru 3 pachete: Free, Basic și Premium. Pachetul de bază include informații despre zbor (rută, viteză, altitudine, procent zbor efectuat/rămas) și secțiunea de Știri și Informații. Pachetul Basic costă 2,7 dolari (10 dirhami) și aduce, în plus, acces la seriale TV, muzică și jocuri. Dacă optați pentru pachetul Premium (8 dolari) puteți urmări și filme, unele dintre acestea HD. De amintit că flydubai a fost prima linie aeriană din lume care a oferit pasagerilor filme în format HD. În total, la bordul aeronavelor flydubai aveți 900 de ore de divertisment. Ecranele touch fac ușoară navigarea prin meniu și alegerea genului dorit: muzică, seriale TV, filme sau jocuri. Pe parcursul unui zbor București-Dubai și retur puteți viziona lejer două filme. Dacă l-ați început și pe al treilea sistemul vă informează asupra duratei lui și vă cere să reconfirmați că vreți să-l vizionați, chiar dacă nu se va termina înainte de aterizare.

alt

Meniu și tarifele aferente

Asemeni altor companii low-cost, flydubai taxează extra mâncarea și băuturile servite la bord. Pasagerii pot opta pentru gustări calde sau reci, alune, dulciuri, răcoritoare, băuturi alcoolice, ceai și cafea. Pentru a vă face o idee despre prețuri accesați această pagină și descărcați meniul flydubai în format PDF. Rețineți că 1 dolar = 3,67 dirhami. Puteți opta și pentru un meniu, nu doar pentru preparate individuale. Meniul pe care l-am ales (Wrap Combo) a inclus un wrap la alegere, o cutie de Pringles (alune ca alternativă) și o băutură răcoritoare (alternativă: suc, apă). Prețul meniului: 8,1 dolari (30 dirhami). Celălalt meniu, Sandwich Combo, costă 6,8 dolari și include un sandviș la alegere, alune sau Pringles, respectiv băutură răcoritoare, suc sau apă. Chiar dacă mâncați bine înainte de a pleca la aeroport sau în incinta acestuia, pe un zbor de aproape 5 ore sunt necesare cel puțin două asemenea meniuri, mai ales în cazul gurmanzilor. Meniul flydubai include și cutii cu câte 16 tablete pentru durerile de cap, durerile musculare sau insomnii. Prețul unui pachet: 5,5 dolari (20 dirhami).ÂÂ

alt

Verdictul Aeronews.ro

Aeronavele noi Boeing 737-800NG, programul convenabil de zbor între București-Dubai și retur (în timpul zilei), iluminarea ambientală (Sky Interior) și sistemul de divertisment la bord cu 900 de ore de muzică, filme și jocuri sunt principalele argumente pentru a alege flydubai. Un alt aspect de luat în considerare îl reprezintă faptul că ruta este operată direct, fără escală. Nu trebuie omise nici conexiunile convenabile asigurate din Dubai de Emirates și flydubai către alte destinații, conexiuni importante atât pentru pasagerii business, cât și pentru cei care merg în vacanță. Pentru a rezerva bilete accesati site-ul World Travel, reprezentantul flydubai in Romania, sau www.flydubai.com.

alt

Informații despre tarifele flydubai – http://www.flydubai.com/en/plan/fare-types/

Politica de bagaje flydubai – http://www.flydubai.com/en/travel/baggage-policy/

Experiența la bordul avioanelor flydubai – http://www.flydubai.com/en/about-us/experience/

Detalii despre meniu și prețuri – http://www.flydubai.com/en/meals-on-board/

Pentru interviul realizat de Aeronews cu Ghaith Al Ghaith, CEO-ul flydubai, click aici.

Galeria completă flydubai Boeing 737-800NG poate fi accesată pe pagina Aeronews de Facebook.

alt

alt

alt

alt

alt

 

 

Share