Tot ce trebuie sa stiti despre Airbus A380plus

| Scris de: Teodor Stefan | 18-06-2017

Astazi, in cadrul Paris Air Show 2017, Airbus a anuntat oficial A380plus. Noua versiune ofera cu 80 de locuri mai mult decat A380, interior modificat, un consum cu 4% mai mic si costuri/loc reduse cu 13%.

A380plus este chipat cu noi terminatii in varful aripilor (winglets) ce masoara 4,7 metri inaltime (3,5 metri in partea de sus si 1,2 metri in partea de jos). Si interiorul a suferit modificari, fiind posibila acum configurarea aeronavei cu 9 locuri in Premium Economy si 11 in Economy. Cu layout in 4 clase, A380plus va putea primi (in medie) pana la 575 de pasageri. In prezent, media este de 497 locuri.

Greutatea maxima la decolare (MTOW) va fi de 578 tone, iar autonomia va fi mai mare cu 555 km, adica 15.742 km. De asemenea, A380plus aduce si intervale de revizie mai lungi. Pana acum, peste 170 de milioane de pasageri au zburat cu A380, printre care si noi (cu Air France si Lufthansa). La fiecare doua minute, un A380 decoleaza sau aterizeaza undeva in lume.

Modificari la nivelul interiorului

Repozitionarea scarii anterioare de la usa 1 la usa 2 aduce 20 de locuri in plus.

Repozitionarea zonei de odihna pentru insotitorii de bord (actualul spatiu din spatele cockpit-ului, in zona usii 1, a fost mutat jos si combinat cu zona de odihna de pe puntea inferioara. Rezultatul? 3 locuri in plus in Premium Economy.

Layout 3-5-3 in Economy pe puntea principala, rezulta 23 de locuri in plus. Latimea fiecarui scaun ramane la 18 inci / 45,7 cm.

In Premium Economy, 9 locuri pe un rand pe puntea principala se traduce prin 11 pasageri in plus fata de configuratia 8 locuri / rand.

Scara din spate nu mai este spirala, ci dreapta. Acest design aduce 14 locuri in plus pe puntea principala si loc pentru inca doua carucioare de mancare.

Eliminarea spatiilor de depozitare de pe lateralul scaunelor, pe puntea superioara, creste latimea cabinei si permite 10 locuri in plus in Business Class cand se opteaza pentru configuratia “herring-bone”.