A320/A321 cu mai multe locuri, A380neo

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 24-05-2014

alt

Airbus a confirmat ca va introduce mai multe locuri pe A320 si A321, detaliile urmand a fi comunicate luna viitoare. In acelasi timp, Emirates si Qatar Airways vor un A380neo.

V-am mai spus pe pagina noastra de Facebook despre aceste planuri, iar acum se confirma. In iunie, oficialii Airbus vor prezenta felul in care vor mari numarul de locuri pe A320 si A321. Cu ocazia ILA Berlin Airshow 2014, John Leahy – Airbus Chief Operating Officer Customers – a afirmat ca A320 va creste de la 180 la 186 de locuri, in timp ce A321 va evolua de la 220 la 240 de locuri. Si EASA (European Aviation Safety Agency) a confirmat ca “procesul pentru aceste modificari importante a inceput”. Leahy a recunoscut ca A320 are anumite dezavantaje la vanzari catre operatori low-cost fata de Boeing 737-800, ce ofera pana la 189 de locuri. Numeroase companii au instalat deja sau sunt in cursul procesului de echipare a avioanelor din flota cu scaune cu spatare “slim”, mai subtiri, castigand astfel spatiu pentru alte cateva randuri.

alt

Emirates si Qatar Airways vor un A380neo

Nu mai este un secret pentru nimeni. Tim Clark, presedintele Emirates, a afirmat ca EK ar putea comanda inca 60-70 de A380-uri daca Airbus vine cu o versiune mai eficienta, echipata cu motoare mai performante. Adica A380neo. Compania din Dubai este deja cel mai mare operator de superjumbo din lume, cu 48 de exemplare in serviciul comercial si 140 comandate in total. Si CEO-ul Qatar Airways doreste un A380 imbunatatit. La Arabian Travel Market 2014, Akbar Al Baker a declarat: “Qatar Airways are grija sa comande tot ce este nou. Un exemplu bun este A380. Motivul pentru care am intarziat receptionarea exemplarelor este ca am vrut ca acestea sa aiba aripi noi. Alaturi de prietenii de la Emirates vom fi mereu cu un pas inainte si ne vom asigura ca primim cele mai bune avioane, asa cum am facut si cu Boeing 777-9X.” Qatar va primi primul A380 pe 31 mai, urmat de altele doua in iunie.

Deloc surprinzator, pe aceeasi lungime de unda se afla si CEO-ul Airbus, Fabrice Brégier. “Dupa 2020, cand vine Boeing 777X, va trebui ca A380 sa evolueze pentru a tine pasul”, a declarat Bregier la ILA Berlin 2014. Chiar daca nu a oferit detalii despre cum ar putea evolua A380, toata lumea se asteapta la motoare noi, mai eficiente. O alta modalitate ar fi utilizarea unor materiale mai usoare – preluate din procesul de fabricatie A350 XWB – si scaderea masei proprii a superjumbo-ului. Tot cu ocazia airshow-ului din Berlin, Thierry Antinori, oficial Emirates, a adaugat: “Daca versiunea A380neo va fi lansata, am putea comanda si mai multe avioane.”

Pana acum au fost comandate 324 de exemplare A380 si 150 livrate. Dintre clienti amintim Emirates (140 unitati), Air France (12), Amedeo (20), Asiana Airlines (6) – compania va primi primul A380 luni, 26 mai, incepand cu ora locala 11 AM, British Airways (12), China Southern (5), Etihad Airways (10) – ne asteptam la un nou livery, Korean Air (10), Lufthansa (14), Malaysia Airlines (6), Qantas (20), Singapore Airlines (24) – clientul de lansare pentru A380, Skymark Airlines (6), Thai Airways (6) si Transaero Airlines (4) – vor oferi cea mai inghesuita configuratie de pana acum. Air Austral a renuntat la cele doua A380 comandate, in timp ce Virgin Atlantic a amanat receptionarea lor pana in 2018.

alt

Share