Christian Heinzmann, TAROM despre asigurarea de raspundere profesionala

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 26-06-2015

Cativa cititori Aeronews ne-au atras atentia asupra unui articol legat de CEO-ul TAROM si “asigurarea dorita pentru management dezastruos”. Iata ce ne-a declarat Christian Heinzmann, in exclusivitate, cu privire la acest subiect.

Daca inca nu l-ati citit, articolul respectiv poate fi gasit aici. Pentru ca nu am vazut si pozitia CEO-ului TAROM, i-am cerut o declaratie in acest sens. Iata ce ne-a spus: “Valoarea asigurarii de raspundere profesionala nu a fost inca stabilita. Totusi, o polita de asigurare in valoare de 8 milioane de euro, asa cum a fost propusa, este sub nivelul normal acceptat al unei asigurari de raspundere profesionala daca ne raportam la standardele internationale in domeniu, standarde ce pot fi verificate cu usurinta.

Mai trebuie precizat ca Ministerul Transporturilor inca nu a semnat contractele de mandat pentru actualul Consiliu de Administratie TAROM. Asadar, membrii CA lucreaza deja de mai bine de doua luni fara ca Ministerul Transporturilor sa fi aprobat si semnat contractele lor de mandat. Trebuie mentionat si faptul ca fostul CA a functionat un an si jumatate fara a avea contractele de mandat semnate. Membrii fostului CA nu au fost remunerati, dat fiind ca mandatele lor nu au fost niciodata semnate.

Remuneratia membrilor CA este stabilita prin lege la 800 de euro / luna, suma la care se adauga un bonus suplimentar daca obiectivele stabilite de Ministerul Transporturilor sunt atinse. Remuneratia membrilor AGA (Adunarea Generala a Actionarilor) este de 2500 de euro / luna. In ciuda disfunctionalitatilor fostului Consiliu de Administratie, compania si-a diminuat considerabil pierderile si preconizam ca TAROM isi va reduce complet pierderile pana la sfarsitul acestui an.”

CONCEPT / Boeing 777 in retro livery TAROM “70th Anniversary”.

Am cautat mai multe informatii legate de asigurarea de raspundere profesionala si am gasit un document European Regions Airline Association (ERA) + Hill Dickinson ce poate fi consultat in intregime aici. In introducere citim urmatorul paragraf: “In ultima decada, cazurile in care oficiali ai unor companii aeriene nu au fost acuzati penal in urma unui accient aviatic sunt rare. Tragerea la raspundere penala in urma unor accidente aviatice a devenit un element ingrijorator printre responsabilitatile directorilor si detinatorilor de functii-cheie la companiile aeriene. Presedintii si senior managementul acestora trebuie sa se pregateasca nu doar pentru un incident / accident, ci si pentru potentiale acuzatii criminale la adresa lor.” Cateva accidente notabile enumerate la inceptul documentului: La Rioja (Argentina), Eurocopter – 10 martie 2015, zborul Spanair JK5022 – 20 august 2008, Helios Airways ZU522 – 14 august 2005, etc.

Trecand peste capitolul “Posibile masuri de protectie inaintea unui accident / incident”, ajungem la pagina 8, unde gasim “Asigurarea de raspundere pentru directori si senior management”. Capitolul incepe astfel: “Board-ul companiei, CEO-ul si oficialii trebuie intotdeauna sa se asigure ca firma (compania aeriana, in cazul de fata) incheie si mentine, in numele lor, o asigurare de raspundere profesionala. De obicei, aceasta asigurare acopera orice masuri sau omisiuni ale directorilor in indeplinirea obligatiilor legale ca oficiali ai companiei, acoperind si cheltuielile legale referitoare la procesele privind acuzatiile penale.”

Concluzionand, documentul ERA + Hill Dickinson recomanda ca orice companie aeriana sa detina aceasta asigurare. Asigurarea nu se refera la “management dezastruos”, asa cum sustin unii “jurnalisti”, ci la incidente / accidente aviatice.

Screen Shot 2015-06-26 at 4.46.16 PM Screen Shot 2015-06-26 at 4.41.59 PM

Share