Conditiile meteo nefavorabile, principala cauza a prabusirii BN-2-ului in Apuseni

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 22-02-2014

alt

La o lună de la prăbuşirea avionului BN-2A-27 Islander (YR-BNP) în Munții Apuseni, Centrul de Investigaţie şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei (CIAS) a publicat un raport preliminar.

Potrivit raportului, “se conturează faptul că un factor important care a dus la producerea accidentului au fost condițiile meteorologice nefavorabile din timpul zborului.” De asemenea, “din analiza primară a datelor a reieșit că aeronava deținea certificatul de navigabilitate în termen de valabilitate. Sistemul ELT, tip ARTEX C406-2, a fost montat pe aeronava YR-BNP în aprilie 2007. Montarea sistemului s-a făcut conform buletinului emis de B-N GROUP LTD, NB-M-1705/19 APR 2007”, se precizează în raportul CIAS.


”În ceea ce privește sistemul ELT al aeronavei, comisia de investigație a CIAS ajunsă la locul accidentului a constatat că antena fir responsabilă cu emiterea semnalului de 406,025 MHz era ruptă de la baza acesteia, iar firul rupt al antenei nu a fost găsit la locul accidentului. De asemenea, comisia a constatat că LED-ul transmițătorului se aprindea intermitent, semn că acesta era activat.” În prezent, cercetarea lipsei antenei de 406,025 MHz este în desfășurare, concluziile privind funcționarea echipamentului ELT, precum și cele privind lipsa antenei urmând să fie prezentate în raportul final al investigației.

Raportul precizează că discuțiile cu martorii nu sunt încă finalizate, în cele 30 de zile trecute de la prăbușire culegându-se date și informații, alături de efectuarea unor teste: “În cele 30 de zile care s-au scurs de la data producerii acestui accident aviatic s-au cules date și informații, s-au efectuat teste și discuții cu martorii. În momentul de față, etapa de discuții cu martorii nu este finalizată. De asemenea, unele teste și analize sunt în curs de desfășurare, cu scopul determinării evoluției aeronavei implicate în accident, precum și a modului de funcționare a aeronavei pe timpul zborului.” Pentru moment, “comisia de investigație nu a identificat necesitatea niciunei recomandări imediate privind siguranța aviației civile, urmând ca în momentul emiterii raportului final să se emită și recomandări, cu scopul evitării, pe cât posibil, a producerii unor evenimente similare”.

Va reamintim ca în urma accidentului aviatic produs pe 20 ianuarie în Munţii Apuseni într-o zonă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion si-au pierdut viata. Adrian Iovan a fost găsit încarcerat, iar studenta era în stop cardio-respirator, cu hipotermie severă, nemaiputând fi salvată. În accident au fost răniţi, pe lângă copilotul Răzvan Petrescu, şi medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul “Sfânta Maria” şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş. Echipa medicală din avion mergea de la Bucureşti la Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care suferise un accident vascular cerebral. Click aici pentru raportul integral.

alt

Share