“Dupa zboruri zilnice la Bucuresti, ne gandim si la alte orase din Romania.”

Cu ocazia Arabian Travel Market, Dubai (4-7 mai) am stat de vorba cu Jeyhun Efendi, Senior Vice President Commercial Operations flydubai – UAE, Middle East, Europe & CIS.
Cateva cuvinte despre evolutia flydubai in Romania.
Pentru noi, Romania se numara printre cele mai bune, cele mai puternice piete din Europa de Est. Suntem foarte multumiti de evolutia fldyubai in Romania! Cand am deschis ruta, in urma cu cativa ani, doar TAROM oferea zboruri spre Dubai. De atunci si pana acum, Dubaiul a devenit tot mai cautat de romani, care au ales sa zboare cu noi. Si Wizz Air ofera zboruri catre Dubai, astfel ca vorbim despre o destinatie deservita foarte bine din Romania. De la an la an, flydubai a inregistrat o crestere constanta a numarului de pasageri care au ales flydubai sa zboare spre Dubai / catre Bucuresti. In plus, dupa scoaterea vizei (aceasta se obtine acum on-arrival si este gratuita pentru 30 de zile), traficul nostru dinspre Romania a crescut cu cel putin 40%.
Va mari flydubai numarul frecventelor spre Bucuresti si va incepe zboruri si catre alte orase din Romania?
Noi credem ca nu avem un produs complet daca nu zburam zilnic spre o anumita destinatie. De aceea, preferam sa ajungem la zboruri zilnice spre Bucuresti – sper ca in cel mult un an sa reusim acest lucru – dupa care ne gandim si la alte orase din Romania. Din acest punct de vedere, Clujul este pe primul loc, mai ales ca putem atrage pasageri si din Ungaria, din zona granitei. Momentan, cifrele nu sustin inceperea zborurilor spre Cluj, dar credem ca intr-un an situatia va arata altfel.
Cum arata cererea pentru Business Class pe ruta Bucuresti-Dubai?
Foarte bine! Suntem prima alegere a pasagerilor care vor sa zboare la Business Class intre cele doua orase, produsul nostru fiind extrem de competitiv. Atat din punct de vedere al confortului si divertismentului la bord, cat si al serviciului. Stiu ca ati publicat pe Aeronews.ro studiul legat de preferintele pasagerilor Business Class, date care intaresc cele spuse de mine. Comparativ cu destinatiile din Europa de Est spre care am inceput sa zburam anul trecut, cererea din Romania pentru Business Class este mai mare. De fapt, este cea mai puternica in aceasta regiune. Acest lucru nu ne surprinde, ne asteptam sa se intample astfel. Un alt motiv pentru a evolua, cat mai repede, la zboruri zilnice spre Bucuresti. Sper ca pana la ATM 2016, cel tarziu, sa ajungem acolo!
Care au fost cele mai grele obstacole din ultimul an pentru flydubai?
Suntem multumiti de felul in care decurg livrarile Boeing-urilor. Avem 47x 737-800 in flota si trebuie sa mai primim. Asa cum stii, la Dubai Airshow 2013 flydubai a comandat si mai multe avioane, inclusiv 737 MAX. Avand in vedere ca flydubai opereaza la nivel global, fiecare problema care apare intr-o regiune sau in alta ne afecteaza, mai mult sau mai putin, afacerea. Schimbari economice, politice sau de alta natura. Desi Dubai traieste, as putea spune, intr-o capsula, izolat de toate aceste tensiuni (Irak, Yemen, etc), noi – ca linie aeriana – zburam spre zonele cu probleme, astfel ca le resimtim.
Ce crezi despre zborurile lung-curier low-cost? Va intra flydubai in acest joc?
Personal nu cred in zborurile low-cost long-haul. Si asta pentru ca, la sfarsitul zilei, definitia “low-cost” variaza de la un caz la altul. De exemplu, unii se refera la flydubai ca la un operator low-cost, altii ca la unul hibrid – propunem pasagerilor Business Class, sistem de divertisment la bord, iluminare ambientala Boeing Sky Interior, lounge Business in Terminalul 2, aeroportul DXB. Daca vorbim despre Wizz Air, putem spune ca este un operator ultra low-cost. Daca ne referim la inceperea zborurilor lung-curier low-cost, fiecare operator urmareste ca ele sa fie profitabile, iar flydubai nu face exceptie.
De asemenea, trebuie luate in considerare si tipul de avion cu care zbori pana acolo, asteptarile din partea pietei ca trafic de pasageri, consumul de combustibil. Cu cat zbori mai departe, cu atat arzi mai mult carburant, iar asta contrazice, intr-o oarecare masura, conceptul de low-cost. Daca ajungem la concluzia ca sunt profitabile, am putea incepe si zborurile lung-curier low-cost. Nu in ultimul rand, pe piata europeana flydubai urmareste sa se recomande ca operator hibrid si nu ca unul low-cost. Teodor Stefan
Informatiile si fotografiile pot fi preluate doar cu citarea sursei, www.aeronews.ro
VIDEO / Cu flydubai la Arabian Travel Market 2015.
PROMOTIE Bucuresti – Dubai, copiii calatoresc gratuit.