Emirates, implicat în dezvoltarea 777X

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 27-09-2013

alt

Boeing a invitat compania Emirates, cel mai mare operator de 777 din lume, să ia parte la proiectarea noului 777X, urmașul actualului model de succes 777-300ER (Extended Range).

Faptul că Emirates a fost consultat în timpul procesului de dezvoltare a noului 777X nu este surprinzător având în vedere relația specială pe care cei doi giganți o au. Un oficial Boeing a declarat: “Am lucrat îndeaproape cu Emirates pentru dezvoltarea viitorului 777X. În calitate de cel mai mare client al nostru pentru 777, era normal să merite atenția noastră.” În prezent, Emirates deține în flotă 130 de Boeing-uri 777 (dintre care 90 sunt 777-300ER) și a comandat, cu ocazia Dubai Airshow 2011, 50 de “triple seven”-uri. Valoarea comenzii: 18 miliarde de dolari. Foarte mulți se așteaptă ca Emirates să fie următorul client pentru 777X după ce Lufthansa a plasat, pe 19 septembrie, o comandă fermă pentru 34 de unități 777-9X.

alt

Tim Clark, președintele companiei din Dubai, a afirmat că Emirates va începe retragerea Boeing-urilor 777 în 2017 și a spus presei de specialitate că EK pregătește o comandă majoră pentru 777X. “Am analizat, pe durata verii, latura tehnică a viitorului model și, din ce-am văzut, aceasta arată foarte bine”, a spus Tim Clark într-un interviu acordat publicației de specialitate Flightglobal. Analizăm acum prețul și aspectele comerciale. Toate bune și frumoase, dar mai este mult de muncă”, a completat președintele Emirates. Vă reamintim că Emirates a primit și al 1000-lea 777 produs, înmatriculat A6-EGO.

alt

De asemenea, Clark a afirmat că noile motoarele General Electric GE9X ale viitorului 777X vor avea nevoie de un sistem special de răcire, cu apă, pentru a face față temperaturilor ridicate din Dubai pe timpul verii. “Fără acest sistem de răcire noul 777X nu ne-ar aduce avantaje majore față de actualele 777 la temperaturi extrem de ridicate.” Potrivit Boeing, 777X – rival pentru Airbus A350 – va consuma cu 20% mai puțin carburant față de actualul 777-300ER și va oferi costuri operaționale mai bune cu 15%. Autonomia viitorului 777X va fi de aproximativ 17.223 km. Estimările Boeing arată că Orientul Mijlociu va avea nevoie de 2610 avioane noi între 2013 și 2032, evaluate la 550 de miliarde de dolari.

http://www.youtube.com/watch?v=pET9Ar23hWQ

Share