Noi detalii despre Airbus A330neo

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 12-07-2014

alt

Doar doua zile mai sunt pana la debutul Farnborough Airshow (14-20 iulie) si apar noi informatii legate de A330neo, model pe care Airbus ar urma sa-l lanseze la acest airshow important.

Surse apropiate Airbus afirma ca A330neo-800 si A330-900neo vor fi, totusi, lansate la Farnborough Airshow, desi CEO-ul Airbus a declarat recent altceva. Noile versiuni vor aduce imbunatatiri la nivelul cabinei, dar si o autonomie marita cu 740 km fata de -200 si -300. A330neo va fi propulsat de noi motoare Rolls-Royce, promitand un consum imbunatatit cu 14% fata de gama A330. Motoarele ar urma sa se numeasca Trent 7000 si vor fi o versiune modificata a lui Trent 1000-TEN. A330neo va oferi intre 252 si 306 locuri, putin peste 787-8 si 787-9 Dreamliner si cu 10 mai mult decat actualul A330. Ca performante, companiile aeriene au fost informate ca A330neo-800 va avea aceeasi autonomie ca Boeing 787-8, in timp ce A330neo-900 va zbura cu 1852 km mai putin decat 787-9 Dreamliner. Un alt indiciu ca noul model ar putea debuta la Farnborough: domenii de web legate de A330neo au fost deja rezervate in SUA.

Prezentarea lui A330neo va grabi si sfarsitul versiunii A350-800, care nu s-a vandut deloc bine, Airbus avand momentan doar 34 de comenzi pentru acest model. Actualul A330 va fi mentinut la vanzare pentru rute regionale, in timp ce A330neo va fi pozitionat mai aproape de noul A350 XWB. Aflat in serviciul comercial din anii ’90, A330 este cel mai bine vandut widebody Airbus. In ultimii ani, vanzarile au intrecut asteptarile din cauza intarzierilor in productia 787 Dreamliner. Chiar si asa, Airbus are nevoie de un model upgradat pentru a-si apara pozitia in segmentul 250-300 de locuri, unul extrem de profitabil. Revenim cu noi informatii despre A330neo pe masura ce le aflam.

Share