UPDATE 23:00 – Zborul Asiana 214, SFO

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 07-07-2013

alt

alt

Revenim cu informații despre Boeing-ul 777-200ER Asiana Airlines prabusit la San Francisco. Pe masura ce aflam noi date le vom publica pe pagina Aeronews de Facebook si pe site.

UPDATE 23:00 – Pista 28R (dreapta) a aeroportului din San Francisco (SFO) ‎a fost redeschisa. Anuntul a fost facut pe contul oficial de Twitter. Astfel, aeroportul va putea primi pana la 30 de aeronave / ora.

UPDATE 22:10 – Doctorii spun că au tratat numeroase tipuri de răni la supraviețuitorii zborului 214 Asiana Airlines. Conform dr. Margaret Knudson, chirurg-șef la Spitalul din San Francisco, printre rănile tratate s-au remarcat “multiple traume la nivelul abdomenului, numeroase fracturi la șira spinării, unele dintre acestea incluzând chiar paralizie și traume la nivelul capului. De asemenea, doctorii au tratat pasageri care prezentau iritații severe, semn că au fost târâți”, a mai afirmat Knudson. 

UPDATE 19:50 – Cutiile negre ale Boeing-ului 777-200ER Asiana Airlines au ajuns la Washington DC, unde vor fi analizate de anchetatorii NTSB. Tot mai multe declarații ale pasagerilor aflați la bord duc la concluzia că piloții au fost luați pe nepregătite de impactul puternic cu digul.

alt 


Unul dintre pasageri a declarat că avionul ar fi încercat să ia altitudine și a auzit motoarele turate, dar era prea târziu. Prăbușirea de sâmbătă, 6 iulie, este primul incident soldat cu morți în care a fost implicat un Boeing 777, model de succes introdus în serviciul comercial în 1995. De asemenea, a fost primul accident aviatic civil din SUA soldat cu persoane decedate după ce un avion regional Colgan Air s-a prăbușit în New York, în 2009 (zborul 3407 soldat cu 50 de morți). Au fost identificate și cele două adolescente de 16 ani din China care au decedat: Ye Mengyuan și Wang Linjia, ambele din provincia Zhejiang. Ele făceau parte dintr-un grup de 29 de studenți și 5 profesori care veniseră în Statele Unite pentru o vacanță de vară de două săptămâni.  

Deborah Hersman, președintele NTSB (National Transportation Safety Board), a declarat într-o intervenție pe CNN: “Pagubele și fuselajul ars sunt vizibile la exteriorul avionului. Ceea ce nu se poate vedea însă sunt pagubele din interior, care sunt impresionante.” În momentul impactului Boeing-ul 777-200ER era pilotat de Lee Jeong-min, care avea la activ peste 10.000 de ore de zbor, în timp ce Lee Gang-guk se afla pe scaunul copilotului. Potrivit Ministrului Transporturilor din Coreea de Sud, cei doi s-au aflat la comenzile avionului, prin rotație, alături de alți doi colegi pe parcursul zborului de 10,5 ore din Seul.

alt


UPDATE 16:10 –
“Au fost recuperate cutiile negre ale Boeing-ului 777-200ER Asiana Airlines. Acestea se afla in drum spre Washington DC pentru a fi analizate”, a declarat Deborah Hersman, presedintele NTSB. Se pare ca avionul venea prea incet si prea brusc la aterizare. Oficialii NTSB spera sa discute cu pilotii in zilele urmatoare. Inca un detaliu important: sistemul ILS al aeroportului San Francisco nu functiona ieri, 6 iulie, in ziua accidentului.

Zborul 214 ‎Asiana Airlines a fost primul accident aviatic din ultimii 75 de ani soldat cu persoane decedate pe aeroportul San Francisco. Cel mai probabil asa a decurs aterizarea ratata conform CNN, care a realizat un scurt film de animatie: http://www.cnn.com/video/data/2.0/video/bestoftv/2013/07/07/nr-sfo-crash-animation.cnn.html

Chiar înainte de impact pasagerii au realizat că avionul zbura jos, mult prea jos. O zi ca oricare alta pe aeroportul internațional din San Francisco. 6 iulie 2013. Condiții meteo perfecte pentru aterizări și decolări, vânt slab, vizibilitate bună. Și cu toate acestea, Boeing-ul 777-200ER Asiana Airlines ce efectua zborul 214 s-a prăbușit la aterizare. Aflat la bord, Benjamin Levy se uita pe geam de pe locul 30K unde stătea și vedea apele golfului San Francisco la doar 3 metri sub el. “Nu vedeam deloc pista, doar apa!”, își amintește Levy. Așezat mai în spate, pasagerul Xu Das a postat următorul status pe rețeaua socială Weibo, echivalentul Twitter în China: “Privind pe geam am avut impresia că ne aflăm la nivelul digului care precede pista și nicidecum mai sus.” 

Apoi, fără nici un avertisment din partea piloților, Boeing-ul 777-200ER a lovit cu putere digul aflat înaintea pistei 28L. Coada aeronavei s-a rupt instantaneu, urmată de trenul de aterizare și de motorul stâng, care s-a desrins de pe aripă. Restul fuselajului a derapat și s-a răsucit, oprindu-se mai în față, în afara pistei. Când echipele de intervenție au ajuns lângă aeronava cuprinsă de flăcări (vezi mai jos motivul izbucnirii incendiului) au găsit unii pasageri ieșind din apele golfului San Francisco. “Avionul era în flăcări, drept pentru care presupunem că s-au dus lângă apă, care nu este foarte adâncă acolo, pentru a se răcori și a-și uda preventiv hainele”, a afirmat unul dintre salvatori.

alt

Cele două persoane decedate erau adolescente de 16 ani aflate în partea din spate a avionului, ambele din China. Se pare că una dintre ele a fost aruncată din avion în momentul în care coada s-a rupt, cea de-a doua fiind găsită în exteriorul aeronavei, lângă aripa stângă.

Oficialii Asiana Airlines au afirmat, în cadrul unei conferințe de presă susținute la Seul, că impactul cozii avionului cu digul de protecție a fost cauza izbucnirii incendiului. CEO-ul companiei, Yoon Young-Doo, a completat: “Aeronava urma să aterizeze pe pista corectă, 28L, așa cum a fost direcționat de către turnul de control.” Yoon a adăugat că cei 3 piloți aflați în cockpit aveau la activ peste 10.000 de ore de zbor fiecare, copilotul având 5000 de ore. Asiana Airlines a trimis la San Francisco o echipă formată din 12 angajați, 8 anchetatori și 37 de jurnaliști.  

Zborul 214 venea de la Seul, de unde decolase cu 10,5 ore mai devreme. Boeing-ul 777-200ER fusese verificat în luna iunie, nici o defecțiune mecanică fiind descoperită. Avionul a fost livrat companiei pe 7 martie 2006 și a acumulat 35.700 de ore de zbor până la 31 martie 2013.

ISTORIA SE REPETA: Si alte avioane au mai avut probleme la aterizarea pe aeroportul SFO. Un DC-8 Japan Airlines (JA8032) a amerizat in apele golfului San Francisco cu 3 km inainte de pista aeroportului. Se intampla pe 22 noiembrie 1968. Miraculos, nimeni nu a decedat sau nu a fost ranit! Dupa o reparatie care a costat 4 milioane de dolari, aeronava a revenit in serviciul comercial pentru inca 14 ani.

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

Share