Zborul 370, update 20 martie – Posibile resturi gasite in sud-vestul Australiei

Share
| Scris de: Teodor Stefan | 20-03-2014

alt

Astazi, 20 martie, Hishammuddin Hussein, Ministrul malaezian al Apărării și al Transportului, a susținut o nouă conferință de presă. Iată noutățile.

În dimineața zilei de 20 martie, satelitii comerciali au surprins imagini cu cateva obiecte de dimensiuni apreciabile plutind in Oceanul Indian, la 2500 km sud-vest de Perth, Australia. Imaginile au fost analizate si se crede ca ele provin de la Boeing-ul 777-200ER Malaysia Airlines disparut pe 8 martie. Nu sunt garantii in acest sens, dar este cea mai buna pista pe care investigatorii o au pana acum. Cel mai mare obiect are 24 metri lungime. Un avion al Fortelor Aeriene australiene a ajuns la fata locului la 10:50 (ora locala), urmat de alte doua Orion si un P-8 Poseidon US Navy. Conditiile meteo nu sunt dintre cele mai bune, ceea ce va ingreuna cautarea in zona respectiva, operatiunile fiind coordonate de Australian Maritime Safety Authority (AMSA), alaturi de Fortele Aeriene din Noua Zeelanda si SUA.

Fortele implicate in operatiunea de cautare si salvare

Cautarea MH370 este un efort multinational. Tarile care participa la operatiuni: Australia, China, India, Indonezia, Japonia, Maldive, Nepal, Noua Zeelanda, Singapore, Thailanda, Vietnam, UK, SUA. Operatiunile sunt efectuate cu 18 vapoare, 29 de avioane si 6 elicoptere. Toate acestea cerceteaza coridoarele nord si sud dupa cum urmeaza:

In nord, 4 avioane: doua din Malaezia, unul din Japonia, unul din SUA
In sud, 25 de avioane: doua din Malaezia, 5 din Australia, 3 din China, 4 din Indonezia, doua din India, 4 din Japonia, unul din Noua Zeelanda, doua din Coreea de Sud, unul din Emiratele Arabe Unite, unul din SUA.

Toate cele 18 vapoare sunt in coridorul sudic
: 6 din Malaezia, unul din Australia, 5 din China si 6 din Indonezia. La acestea se adauga 6 elicoptere: 3 din Malaezia si 3 din China.

alt

Pana MH370 nu este localizat cu siguranta, operatiunile de cautare si salvare vor continua pe ambele coridoare. Malaezia trimite doua avioane in Kazakhstan, iar Marea Britanie vrea sa trimita o nava in coridorul sudic. Pe langa efectivele amintite mai sus, cateva tari efectueaza operatiuni de cautare si salvare pe propriile teritorii:

China foloseste 21 de sateliti pentru a scana teritoriul dintre granitele sale si este gata sa trimita mai multe avioane si vapoare acolo unde este nevoie de ele.
In Cambodgia, 4 elicoptere efectueaza operatiuni de cautare.
Si Fortele Aeriene din Laos desfasoara o operatiune similara.
Singapore se foloseste de International Information Fusion Centre, unde se afla si un oficial malaezian, pentru a notifica marinarii si a ajuta cautarile.
Fortele militare thailandeze cauta in zona de nord a tarii cu toat avioanele disponibile.
Si Vietnam conduce operatiuni de cautare pe propriul teritoriu cu un numar nespecificat de avioane.

alt

Update 19 MARTIE Hishammuddin Hussein, Ministrul Transporturilor din Malaezia, a spus ca a primit noi date radar din partea altor tari, dar – din motive de siguranta – nu le poate face publice. Potrivit acestor informatii, Boeing-ul 777 ar fi survolat si o alta tara. Anchetatorii, alaturi de specialisti IT, incearca sa recupereze anumite date sterse din simulatorul comandantului. Va reamintim ca in simulator s-au gasit 5 aeroporturi: Maldive, baza americana Diego Garcia din Oceanul Indian, respectiv 3 aeroporturi din India si Sri Lanka. Astazi, oficialii malaezieni au spus ca informatiile conform carora avionul disparut ar fi survolat o insula din Maldive in dimineata disparitiei sunt false.

Investigatorii spun ca virajul la stanga facut de Boeing-ul 777 a fost programat in Flight Management System (FMS), care poate fi accesat din cockpit prin cateva comenzi tastate pe consola centrala dintre piloti. Inca nu se stie cand a fost programat acel viraj – inainte de decolarea avionului sau in timpul zborului; CNN sustine ca ar fi fost introdus in computer cu 12 minute inainte de efectuarea virajului. Nu se stie inca nici daca pilotii – presupunand ca ei au schimbat cursul aeronavei, sub amenintarea armei sau nu – ori altcineva a facut aceasta schimbare. Un lucru este cert: cine a facut aceasta schimbare avea cunostinte solide despre pilotarea avioanelor.

Click aici pentru sectiunea dedicata zborului 370, actualizata constant.

Share